Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
Header
Sygehus LillebæltpilAfdelingerpilBlodprøver og EKG + Biokemi og ImmunologipilFagfolkpilBestilling af blodprøvetagning i eget hjem, plejehjem mv.

Bestilling af blodprøvetagning i eget hjem, plejehjem mv.

Kolding Kommune: 


Medarbejder på plejehjem eller hjemmesygeplejen:
pr. 01.06.2018 bestilles via Nexus.

Hvis du arbejder på Plejehjem eller i Hjemmesygeplejen, skal du bestille Blodprøvetagning i eget hjem på Borgeren via KMD Nexus. Se navigationssedlen (NS Bestilling af blodprøvetagning i eget hjem) på Herkules, på Nexus siden, under ”MedCom og kommunikation”
  

Medarbejder  i psykiatrien og bofællesskaber:
Se  Vejledning til brug af bestillingssystemet 

Fredericia Kommune:

Se   Vejledning til brug af bestillingssystemet

 

Hvornår tages prøverne?
Hverdage mellem kl. 07.30 og 13.30

Planlagt prøvetagningsdato fremgår af mail bekræftelse til bestiller og evt. brev til patienten.

 

Frist for bestilling
Bestillinger skal indsendes inden kl. 12.00. Prøver til mandag skal bestilles fredag før kl 12.00.

 

Evt. aflysning af bestilling

Bestillingen kan aflyses på den indsendte formular indtil kl. 12.00 på sidste hverdag før prøvetagningen.

Aflysning senere end 24 timer før kan ske telefonisk ved kontakt til Kolding Sygehus, Blodprøver og EKG, tlf: 7636 2774.     

 

Her bestilles online ved at logge ind.

Hvis du oplever problemer med at logge ind eller problemer med at bestille, så klik på dette billedeBemærk - ny formular  er taget i brug - læs vejledningen.

Står der mangler i nogle af felterne vil vi gerne bede Jer indsende disse til os. 

 

Problemer med at logge ind?
Hvis du oplever problemer med at logge ind eller problemer med at bestille, så klik på billedet til højre eller på dette link: 
Link til bestilling af blodprøvetagning for plejehjem

 

 

Når vi har modtaget din bestilling

På hverdage mellem kl 12-14 behandler vi de indsendte formularer

  1. Vi kontrollerer om der er oprettet en rekvisition 
  2. Hvis rekvisition foreligger, fastlægger vi en prøvetagningsdato og sender bekræftelse på mail og evt brev til patienten.
  3. Hvis rekvisitionen mangler, sender vi en mail og beder Jer kontakte rekvirenten. Bestillingen behandles først når rekvisition foreligger.

 

 

 

 

Læs mere om ordningen med prøvetagning i eget hjem

Der er mellem Region Syddanmark og de 22 kommuner indgået en Rammeaftale om blodprøvetagning i eget hjem.
Som bilag til rammeaftalen findes en Standardaftale  , som indgås med hver enkelt kommune, samt en Beregningsmodel for beregning af den aktuelle takst. 


Siden er sidst opdateret 02-05-2019.
Kontakt: admtda



Sygehus Lillebælt | Telefon 76 36 20 00 | Send sikker e-mail til Sygehus Lillebælt