Her kan du læse om Lungemedicinsk Forskningsenhed

I Lungemedicinsk Forskningsenhed på Sygehus Lillebælt i Vejle arbejder vi med at forbedre diagnostik og patientbehandling til patienter med forskellige slags lungesygdomme som f.eks.:

• Kronisk Obstruktiv Lungesygdom, KOL
  • Astma
  • Sarkoidose
  • Bronkieektasi

Mange af vores forskningsprojekter tager udgangspunkt i de problemstillinger, vi ser hos patienterne i vores Lungemedicinske Ambulatorium.

Derudover udgør medicinalindustriens kliniske studier også en væsentlig del af vores forskningsaktiviteter, hvor vi afprøver lægemidler inden for lungemedicin til glæde og gavn for patienterne.

Lungemedicinsk Forskningsenhed samarbejder med interne og eksterne afdelinger, forskere og forskningsenheder nationalt og internationalt. Forskningsenheden har et tæt tværfagligt samarbejde med bl.a. sygehusets laboratorie, apotek og røntgen.